Bezpečnost služby Adulto

Případové studie

Případy nasazení služeb Adulto - ověření věku

Na této stránce se pokusíme shrnout zkušenosti provozovatelů e-shopů s ověřováním věku zákazníků a použitím ověřování věku službou Adulto.

Můžete si prohlédnout Ukázky nasazení Adulto

Prodávám pouze s ověřením věku dopravcem

Internetový obchod prodávající elektronické cigarety a náplně porušoval ustanovení § 6 zákona č. 65/2017 Sb. a věk svých zákazníků ověřoval pouze při předání zboží dopravcem. Po nasazení služby Adulto už během prvního měsíce zvýšil svůj zisk. Jak je to možné?

Při nasazení prvku Adulto do košíku e-shopu se snížil počet objednávek zákazníků, což v prvním okamžiku vyvolávalo dojem, že mají zákazníci s ověřováním věku problém. Během několika týdnů se ale vše ukázalo v pravém světle. Z nákupního procesu odešli totiž zákazníci mladší 18 let a obchod přišel o jejich objednávky, souběžně s tím se ale téměř na nulu snížil počet vracejících se nevyzvednutých zásilek.

Zákazníci mladší 18 let totiž představují velké procento nevyzvednutých zásilek a v tomto případě bylo toto procento díky ověřování věku dopravcem téměř srovnatelné s podílem jejich objednávek. Výsledkem tedy je, že konečný zisk e-shopu byl navýšen o náklady spojené s balením a odesíláním zásilek, které se dříve vracely z důvodů nevyzvednutí.

Výsledkem implementace ověření věku Adulto do e-shopu byl pokles objednávek a současné navýšení zisku. Provozovatel e-shopu začal dodržovat zákon a tak mu nehrozí vysoké pokuty.


Prodávám pouze registrovaným a ověřeným zákazníkům

Internetový obchod prodávající tabákové výrobky striktně dodržoval ustanovení § 6 zákona č. 65/2017 Sb. a nákup umožnil zákazníkům až po předchozí registraci doprovázené ověřením dokladu totožnosti. Po nasazení služby Adulto získal e-shop nové zákazníky.

Ověření věku při registraci se provádělo ze zaslaného dokladu totožnosti a to byl problém. Pokud e-shop pro svůj nákup vyžaduje registraci tak tím výrazně ztrácí zákazníky, pokud je při registraci navíc vyžadováno zaslání dokladu totožnosti, opět klesá počet zákazníků, kteří jsou ochotni doklad odeslat. V neposlední řadě byl problém v rychlém ověřování registrací podle dokladu totožnosti, protože zákazník často šel místo čekání na ověření své registrace raději nakoupit jinam.

S nasazením služby Adulto došlo k několika změnám. Již registrovaní zákazníci na základě dříve ověřených dokladů mohli nadále nakupovat bez dalšího ověřování. Nový zákaznici mohli nakoupit bez registrace s ověřením věku v nákupním košíku.

Výsledkem implementace ověření věku Adulto do e-shopu bylo zvýšení počtu objednávek a s tím i počtu nových zákazníků. Odpadla administrativa spojená s ověřováním dokladů totožnosti.


Prodávám všem zákazníkům a věk neověřuji

Internetový obchod nedodržoval ustanovení zákona a nákup alkoholu umožnil všem zákazníkům, kteří ve vyskakovacím okně na e-shopu vybrali možnost "Jsem starší 18 let". Jednoznačné porušení zákona, které kromě udělení pokuty může způsobit i trestní stíhání provozovatele e-shopu. Po nasazení služby Adulto se snížil počet vratek z 20% na 2%.

Při nasazení prvku Adulto do košíku e-shopu se snížil počet objednávek zákazníků. Z nákupního procesu odešli zákazníci mladší 18 let a obchod přišel o jejich objednávky, souběžně s tím se ale snížil počet vracejících se nevyzvednutých zásilek z 20% na 2%.

Zákazníci mladší 18 let totiž představují velké procento nevyzvednutých zásilek.

Výsledkem implementace ověření věku Adulto do e-shopu byl pokles objednávek kompenzovaný výrazným snížením nákladů na odesílání nevyzvednutých zásilek. Provozovatel e-shopu začal dodržovat zákon a tak mu nehrozí vysoké pokuty ani trestní postih podle § 204 zákona 40/2009.


Potřebujete radu?

Pokud vám něco není srozumitelné nebo si nevíte rady, jsme připraveni pomoci: